niedziela, 23 marca 2014

Mam na imię Aleksander - wywiad z raperem


1. Płyta spotkała się dobrym odbiorem. W internecie można przeczytać kilka pozytywnych opinii na jej temat. Czy to jest to na co czekałeś? Marzenie się spełniło?

MNIA: Moje marzenia sięgają dużo wyżej ponad opinie, których część celuje bardziej obok płyty, w nią bezpośrednio. Bardzo się cieszę, że moja muzyka dotarła w tak wiele miejsc i nie tylko tych umiejscowionych w przestrzeni.

2. Twój album jest dosyć trudny lirycznie. Czy właśnie w swoich tekstach chciałeś ukazać swoje emocje?

MNIA: Swoje, Twoje i jeszcze kilku osób.

3. W jakim kierunku będzie zmierzać twórczość Aleksandra? Czy w planach masz jakieś kolabo z innym raperem?

MNIA: Muzycznie obrałem kurs na elektroniczne/cloudowe brzmienia, ale znajdą się też mocne dubstepowe produkcje. Kollabo? Gdzieś po drodze na pewno, ale priorytetem jest dla mnie płyta.

4. Skąd nazwa płyty "Nie myśl o mnie źle?"

MNIA: Płyta jest bardzo ekshibicjonistyczna, a raczej nie jestem postacią kryształową. Mam w sobie dużo złości i frustracji. Stąd.

5. Jakie projekty,albumy, z polskiego undergroundu Ci się podobają i uważasz, że są na wysokim poziomie? 

MNIA: Nie słucham Polskiego podziemia jakoś szczególnie wnikliwie. Czekam na płytę Hase i Trooma.

6. Utwór z Twojego albumu, który według Ciebie jest najlepszy to?

MNIA: Kaskader / Nie myśl o mnie źle.

7. Lubisz jak porównuje się Ciebie do innych raperów? Czy raczej irytują Cię takie sytuacje?

MNIA: Bez wczuwania się w to. Techniką skojarzeń nasuwa mi się słowo "pobłażliwość".

8. Takie pytanie na pewno już gdzieś padło, ale skąd wziął się Twój pseudonim artystyczny?

MNIA: Nie ma jakiejś głębszej historii. Po prostu tak mam na imię.

9. Zagraniczny idol o którym śmiało możesz powiedzieć, że nauczył Cię słuchać hip hopu?

MNIA: Hip-hop'u nauczył mnie słuchać Peja/Pezet/Sokół. Jestem "ofiarą" boom'u z lat 2001/2003 i muzycznie wychował mnie własny kraj.




10. Jakich amerykańskich albumów z lat '90 słuchasz do dziś?

MNIA: Nie jestem fanem rapu z tego okresu. Szanuję, ale bez głębszej relacji.

11. Co myślisz o powracającej modzie na oldschoolowy rap w Polsce?

MNIA: Nie zaobserwowałem jej. 

12. Co uważasz za najbardziej żenujące w tym momencie na polskiej scenie hip hopowej?

MNIA: Rosnący lawinowo hejting wśród słuchaczy polskiego rapu. Kiedyś bywał błyskotliwy, zabawny i chyba nie był taki... na śmierć i życie. Teraz nie ma z niego żadnego pożytku. Szkoda.

13. Wymarzony duet to nagranie z ..... ?

MNIA: Eminem. Najlepszy raper EVER. Ale również Erykah Badu, Bruno Mars, a bardziej przyziemnie to Monika Brodka.

14. Planujesz wydanie kolejnej płyty w 2014 roku? Album będzie tak emocjonalny jak debiutancki?

MNIA: Chciałbym, ale możliwe że przesunie się na początek 2015 roku. Będzie trochę inaczej emocjonalny niż poprzednia płyta.

15. Gdybyś miał dokonać muzycznego podsumowania 2013 roku, to jaką polską płytę byś wyróżnił?To samo pytanie dotyczy zagranicznych artystów.

MNIA: Z Polski Jamal. Do dzisiaj słucham i uwielbiam. Ze świata... Kanye West i jego Yeezus. To odważne płyty. Bezkompromisowe. Szczególnie druga.

16. Ósmy młody wilk Popkillera - coś więcej na ten temat?

MNIA: Nagrane, poznane, idziemy dalej.

17. Jest coś co chciałbyś powiedzieć czytelnikom tego wywiadu?

MNIA: Kończę singiel. Stay tunned .


Z Aleksandrem rozmawiała Sylwia Gała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz